(2005) Creativiteit in de financiering van creativiteit: Een cultureel economisch perspectief

Date:woensdag 23 februari 2005
Category:Scientific and non-scientific publications

“Creatieve financiering van creativiteit”, in: Boekmancahier, vol. 17, no. 62, pp. 6-11, Winter 2005

Ervan uitgaande dat een culturele organisatie een ideële doelstelling dient, is de financiering van haar activiteiten niet meer en niet minder dan een (noodzakelijk) middel. Om met een directeur van zo’n organisatie te spreken, de inhoud is in het midden en het geld aan de rand. Daarmee onderscheidt een culturele organisatie zich van een standaard commerciële organisatie want die organisatie draait om de winst en gebruikt iets inhoudelijks, een film of een auto, als het middel. In dat geval is geld in het midden en de inhoud aan de rand.

Questions about publications?Contact us!

When you have questions about our publications,
please take contact

Go to the contactpage!

Door de site te te blijven gebruiken, gaat u akkoord met het gebruik van cookies. meer informatie

De cookie-instellingen op deze website zijn ingesteld op 'toestaan cookies "om u de beste surfervaring mogelijk. Als u doorgaat met deze website te gebruiken zonder het wijzigen van uw cookie-instellingen of u klikt op "Accepteren" hieronder dan bent u akkoord met deze instellingen.

Sluiten